vrijdag 06 oktober 2017

Cliëntportaal, lessen uit de praktijk van Sirjon

Eigen regie, cliëntparticipatie en informatiebeveiliging waren voor Zorggroep Sirjon de belangrijkste aanleiding voor de inzet van het Pluriform Cliëntportaal.
 
Sirjon is aanbieder van gehandicapten- en ouderenzorg in reformatorisch Nederland. Bauke de Jong, manager zorg en projectleider van het Pluriform Cliëntportaal, vertelt over hoe de implementatie van het cliëntportaal een succes werd:
 
1-Voordat je live gaat met het cliëntportaal is het belangrijk dat je nadenkt over hoe je met gevoelige informatie omgaat. Wie mag meelezen? Wie niet? Met wie deel je wat? Wij zijn hierin uitermate zorgvuldig te werk gegaan".
 
2-Daarnaast is het belangrijk om van te voren met je teams te bespreken hoe je rapporteert. Wat is objectief rapporteren volgens het team?
 
3-Het Cliëntportaal kan niet simpel genoeg zijn. Wij ervaren het als simpel, maar samen met Adapcare hebben we het nog eenvoudiger gemaakt.
 
4-Het betrekken van de klankbordgroep, met daarin leden van de cliëntenraad, was erg belangrijk. Zij waren zeer betrokken en hebben meegedacht in de uitrol van het portaal.
 
Meer lezen? Download de volledige Case Study hieronder.

Lees meer

Lees de Case Study

Cliëntportaal- 'Zorggroep Sirjon over eigen regie en cliëntparticipatie.'